Nu ascultam foarte des radio, dar am prins o reclamă înfiorătoare la service-ul auto "Auto FYG", în care o femeie țipa ca din gaură de șarpe, certând pe cineva. Urmează o voce calmă, masculină, care te îndeamnă ca, dacă duci femeia la doctor când e isterică, să duci și mașina la doctor la service-ul lor. Mi-aș dori să am și bucata audio ca să vă exemplific mai bine. Dacă nu, nicio problemă, reclama respectivă rulează de mult timp și probabil mai aveți șansa să o prindeți ca să vă oripilați și singuri.
ca să vezi... e posibil ca și femeile să dețină mașini. |
Veți întreba: dar, Călina, ăsta nu e femi-nazism? Nu te iei de "opresiunea patriarhală" doar pentru că ești frustrată sau lesbiană sau chiar... isterică? Nu. Mă supăr când aud reclame de genul acesta din mult mai multe motive. Din punctul de vedere al comerciantului, nici măcar nu e o reclamă bună. Un om civilizat care nu râgâie glume de autobază (glume de autobază, nu glume de pe Autobaza) nu va fi deloc impresionat de analogia cu femeia isterică, ceea ce va însemna că singurii clienți atrași la ITP la Auto FYG vor fi ghiolbanii ăia cu maieu mulat.
Iar din punct de vedere al feminismului, lucrurile stau și mai rău. Odată, pentru că se merge pe mitul ăla fumat din anii '60 încoace în care femeia e o zgripțuroaică groaznică, cicălitoare și... isterică, iar bărbatul știe ce e mai bine pentru ea (aici, să o ducă la doctor). Mai mult decât atât, femeia e tratată ca un obiect, la fel ca mașina: bărbatul nu încearcă în mod activ să vadă care e eventuala problemă, ci o plasează în service, ca ulterior să revină "reparată".
Singurul mod în care reclama asta putea fi mai oribilă ca atitudine față de femei ar fi dacă s-ar sugera să-ți repari singur femeia, cu palma, și să lași experții să se ocupe de mașină. Probabil că asta a fost și prima idee, dar asta le-ar fi adus doar clienții cu maieu alb ȘI pete de transpirație galbene.
Pe scurt și în final, iată ce pot face eu: La fel ca în cazul grupului Janis, unde s-au comportat oribil cu mine în repetate rânduri, soluția nu vine de la o singură persoană. Eu pot doar să nu cumpăr de la ei și să vă recomand și vouă același lucru. Nu știu cum sunt serviciile celor de la Auto FYG, nu știu cum se comportă cu clienții la fața locului, dar sunt convinsă că pot găsi mai mult respect în alte service-uri.