Exiled

Am prins weekendul ăsta o emisiune destul de interesantă pe MTV, cu nişte gagici care au totul de-a gata şi sunt aşa răsfăţate încât nici părinţii nu le mai suportă, aşa că le trimit într-un sătuc departe de lume, prin India, Panama sau Amazon, să trăiască o săptămână cu aborigenii. Emisiunea se vrea moralistă, în sensul că gagicile îşi strică manichiura săpând pe câmp, curăţând manioc şi dormind în hamac, ceea ce le face să realizeze că viaţa nu e pe gratis şi că ar trebui ca, din când în când, să mişte şi ele câte un deget pentru alţii, nu doar să aştepte totul de-a gata.

Pe scurt, au primit o excursie gratis într-o lume cu totul nouă, şi radical diferită faţă de ceea ce trăim noi. Sincer, cred că mi-ar plăcea să încerc şi eu ceva de genul ăsta... Şi să nu vă aud că îmi cade coroana de pe cap dacă aş săpa un şanţ, că nu asta e problema. Cred că ţine mai mult de o experienţă inedită. Aş munci cot la cot cu o indiancă timp de o săptămână dacă asta mi-ar da posibilitatea de a înţelege modul în care oamenii aceia gândesc şi trăiesc.

Pentru că, după cum remarca un coleg, mă interesează ceea ce este diferit. Sigur, el a folosit expresia "ce te distrează lucrurile diferite!", însă nu despre asta e vorba, ci mai degrabă despre fascinaţie. Mă fascinează faptul că alţii sunt diferiţi, mă fascinează unicitatea umană. Poate este şi motivul pentru care încerc să nu judec ca greşite unele atitudini, fie ele generatoare de dezbateri, precum cele religioase, sau sexuale. Pentru că, odată cu pierderea individualităţii nu vom fi mai mult decât roboţei patetici, pentru că avem nevoie de diferenţe. Din păcate, nu îmi iese întotdeauna, aşa cum nici nu mă pot abţine să nu critic ignoranţa, prostia, apatia unora...

Dar perseverez. Şi merg în continuare, încercând să învăţ cât mai multe despre alţii. Încercând să dau şi să primesc umanitate, să ajut la construirea unor oameni puternici, iar ei să mă ajute pe mine la propria mea construcţie.

Sentimental? Poate.

2 comments:

  1. Eu zic ca putem avea diferente subiective cu adevarat interesante, gen: eu ascult X tu asculti Y, eu prefer A tu preferi B, si ne putem lipsi fara griji de "eu cred ca pamantul e plat", "tu crezi ca pamantul e cubic".

    ReplyDelete
  2. A fost super tare emisiunea. Desi intr-un fel sau altul e trist ca uni oameni traiesc in asemenea conditi.

    ReplyDelete