Vacanţa în Corfu

Pregătiţi-vă pentru un post destul de lung, unde o sa vă dau câteva tips în cazul în care vă pregătiţi să vă luaţi zborul spre insula Corfu. M-am întors de acolo astăzi, cu sentimentul că am trăit un concediu foarte frumos, relaxant, cu plajă etc.

Dacă mergeţi cu avionul, drumul e foarte ok (o oră şi jumătate), dar pe insulă obligatoriu închiriaţi scooter sau maşină. Drumurile sunt lungi, foarte curbate, strâmte şi deseori în pantă, dar merită văzută toată insula, mai bine decât să staţi în acelaşi loc tot sejurul. Cazarea joacă un rol important, noi de exemplu am fost la Perama, un sătuc cu plajă plină de pietre. E drept că nu am ce reproşa vilei, care era dotată cu aer condiţionat, bucătărie, două băi, balcon ş.a.m.d., însă pentru cei obişnuiţi cu plajele de la Marea Neagră, cu nisip fin, insistaţi pentru o cazare la Glyphada, Agios Gordis, sau la oricare din staţiunile cu aşa-numita sandy beach.

O staţiune care mie mi-a plăcut foarte mult a fost Myrtiotissa, un hibrid între Costineşti şi Vama Veche, cu un aer hippie, relaxată şi cu o plajă super. Problema era că drumul spre plajă era o pantă abruptă care trebuia făcută pe jos, deşi unii aveau tupeul de a o face şi cu maşina/scooterul. Noi am preferat să nu riscăm, însă drumul de 5 minute prin soare merită pentru nisipul fin, valurile şi apa clară, intrarea fără pietre în mare şi preţurile relativ ok de la singurul bar de pe plajă. Atenţie numai la jumătatea de plajă aleasă, pentru că dincolo de o stâncă marcată, sunt numai nudişti.

Dacă vreţi fiţe, Glyphada is your choice. Nisipul fin, tipe pe tocuri, şmecheri umflaţi la sală, viaţă de noapte, baruri trendoase. Preţurile, bineînţeles, adaptate la nivelul de coolness al staţiunii şi la muzica Europe Top 20 care bubuie în boxe. E totuşi, plaja cea mai asemănătoare cu ceea ce găsiţi în România, ca plajă largă, plină de oameni şi având nisip, nu cu pietre. Agios Gordis este o altă staţiune în care aş fi dispusă să stau un sejur întreg. Singurul defect al plajei de altfel nisipoasă este o zonă de pietre la intrarea în apă, însă în rest arată foarte bine şi pentru gusturile mele, mai enjoyable decât Glyphada. Se poate înota şi, din câte îmi amintesc, se pot face şi scufundări.

Zona de la nord de Kerkyra (Barbati, Dassia, Kassiopi) e cu plaje pietroase, care sincer mi se par deranjante. Nu poţi întinde cearşaf de plajă pe jos, aşa că trebuie să fii dispus să scoţi câţiva euro din buzunar pentru închirierea unor şezlonguri şi umbeluţe. Apropo, la nisip merită să cumpăraţi o umbrelă de plajă care costă în jur de 8 euro, ca să nu vă complicaţi cu închiriatul.

Renumita Sidari, plaja de lângă canalul dragostei, a fost printre cele mai dezamăgitoare. Merită văzut scurt canalul, dar de baie nu prea e rost, pentru că apa nu devine adâncă decât foarte departe de mal aşa că până ieşi din apă te-ai şi uscat. E cel puţin ciudat... Nu uitaţi crema de plajă la Sidari, chiar dacă nu staţi efectiv la plajă, soarele arde foarte tare. Crema sau loţiunea le puteţi testa acasă, de unde sunt ieftine, pentru că în Corfu o cremă cât de cât rezonabilă trece de 10 euro.

Corfu Town. Ei, în Corfu Town (Kerkyra) nu e prea mare distracţie. Taxa de 3 euro intrare la fort e jecmăneală curată, e ca şi cum ar trebui să dai 10 RON să urci până la noi pe Cetăţuie. Nimic spectaculos, nimic scris pe post de tour guiding, doar pietre. Şi o ruină de beci. În schimb, merită luată cursa Kalypso Star, care se face cu un vapor-submarin, al cărui parte de jos este facută din sticlă foarte rezistentă şi se poate vedea marea pe dinăuntru. Vin şi ceva scafandri cu raci vii şi cu scoici care se lipesc de fundul vasului, aceeaşi tipi fiind apoi şi performeri la un show de dresaj cu sea lions. Eu zic că se merită, deşi totul nu durează mai mult de o oră. Dacă vreţi o plimbare pe străduţele veneţiene veţi găsi şi ceva târguri de zdrăngănele făcute manual, dar nu este o idee bună să umblaţi prea mult prin Kerkyra fără vreo destinaţie anume.

Palatul lui Sissi, Achilleio, merită mai mult pentru grădini, care sunt un loc într-adevăr spectaculos. Interiorul palatului nu e mare lucru, mai ales că exponatele şi camerele nu sunt bine descrise, ca într-un muzeu calumea, deci probabil numai ghidul diferitelor grupuri ştie ce vede lumea acolo. În grădini, în schimb, unde nu e nevoie de descrieri gen muzeu, WOW! Statuia lui Ahile, dar şi ale câtorva filosofi greci, palmierii, vegeraţia, vederea spre restul insulei şi mare, aspectul general, totul.

În rest, insula arată foarte bine, având o arhitectură şi o vegetaţie cu totul deosebită, mult diferită chiar şi de cea a Greciei nordice (pentru cei care au văzut zona Paralia Katerini). Cam peste tot sunt peisaje frumoase, se pot face poze multe, dar merită văzută live. Specific Corfu este fructul de Kum Quat, care a fost aclimatizat doar aici, fiind originar de pe undeva din Asia; de obicei, ca suvenir pentru rude şi prieteni, este perfectă o sticlă de lichior de Kum Quat, asta fiind cam ceea ce au luat şi ai mei pentru cei de la Cluj.

Aştept şi impresiile voastre, eventualele sugestii şi vă rog, de asemenea, să-mi scuzaţi cele câteva greşeli gramaticale de-a lungul postului, pe care, deşi am încercat să le evit, precis câteva au scăpat. Mulţumesc mult şi revin de mâine cu posturi "normale" Real Crimson.

3 comments:

  1. sweet :) ne-am nimerit in acelasi timp in Corfu, eu m-am intors azi dimineata. am stat in Acharavi, in nord, si mi-a lasat o impresie tare placuta, un fel de Eforie Sud acum cativa ani. Sidari nu m-a impresionat prea tare, parca totul era prea 'british' ca sa fie firesc ;)) Corfu is a great place anyway, am de gand sa mai trec pe-acolo si poate sa vizitez mai mult.

    ReplyDelete
  2. canalul merita vazut... dar plaja nu e cazul la Sidari. Puteam sa ne intalnim ^^

    ReplyDelete