Pastori și homosexuali


Am citit și văzut pe net două incidente separate, și totuși asemănătoare. Sau, cel puțin, două incidente care aparțin aceleiași categorii. Unul dintre ele era cazul unui pastor american care a încurajat un copil de 4 ani să cânte “Ain’t no homos gonna make it to heaven”, altul mai extrem, în care un alt pastor american și-a dat cu părerea cum că homosexualii și lesbienele ar trebui închiși în spatele unui gard electrificat până vor muri cu toții. Și iar începem discuția cu drepturile homosexualilor. Și iar citește mama blogul și se gândește că homosexualii sunt scârboși și nu ar trebui eu să le apăr drepturile, așa că de ce mai scriu?

Ei bine, în primul caz am o atitudine mai moderată. Din punctul meu de vedere, Biserica e, sau ar trebui să fie, cât se poate de independentă față de lumea exterioară (Separarea Bisericii de Stat, remember?) Or, asta înseamnă că are libertatea de a-și alege propria doctrină atât timp cât nu instigă la violență, interferând astfel cu autoritatea Statului. Toate bune și frumoase până acum. După părerea mea, e normal ca popa să creadă că homosexualii nu vor ajunge în Rai. E normal să și predice asta în Biserică, pentru că alegerea unei credințe sau a unei Biserici e complet voluntară. E treaba fiecăruia dacă crede sau nu în Rai și dacă crede sau nu că homosexualitatea, adulterul, lenea ș.a. sunt păcate care vor priva un om de bucuriile Raiului. Într-adevăr Vechiul Testament conține numeroase pedepse, inclusiv pedeapsa cu moartea pentru aceste ofense. Odată cu Noul Testament, interpretarea Vechiului Testament a fost estompată de mult mai puternicele idei de iubire necondiționată a aproapelui dar este absolut prerogativa fiecărei Biserici să aleagă ce interpretează ca fiind în continuare păcat de moarte și ce nu.

În primul caz, problema e cu copilul. Voci supărate spun că îndoctrinarea unui copil de mic îl va face homofob când va crește. Pe de altă parte, țin să cred că nu e chiar așa. Copiii vor spune multe lucruri după ureche și fără să le înțeleagă și fără să le gândească, lucruri din care “vor ieși” cu vârsta. De exemplu, când eram mică, bunică-mea, profesoară de matematică fiind, m-a învățat Teorema lui Pitagora generalizată. Iar eu, un omuleț de 3-4 ani, eram tare impresionantă în fața celorlalți, ca un fel de geniu matematic. Dar eu nu știam ce spun, nu m-a ajutat cu nimic când am crescut și a trebuit să aplic teorema respectivă și nu mi-a influențat cu nimic parcursul în matematică. Pe vremuri eram și mult mai religioasă, dar am constatat că îmi pot gândi și singură unele probleme existențiale, la care religia cu siguranță nu e răspunsul. Revenind, ideea este că odată ce copilul va învăța să gândească singur (și asta ține de familie și de modul în care va crește, nu de Biserică) va fi în stare să judece singur dacă adoptă sau nu gândirea “Ain’t no homos gonna make it to heaven”.

La polul opus se află instigarea la violență din al doilea caz. Ei bine, a spune că homosexualii și lesbienele trebuie închiși în spatele gardului electrificat până mor e cu totul și cu totul extremist și instigă la violență. La Tehnici de Programare Orientate Obiect, am avut un curs despre cum “miroase” un cod greșit. Poate mirosi a complexitate forțată, poate mirosi a inutil, poate mirosi a prea mulți parametri etc. Așa îmi miroase și mie toată afirmația a Holocaust. Nu o să înțeleg niciodată cum o religie care spune că doar Dumnezeu are dreptul de a lua o viață, o religie ce se pretinde a fi a iubirii aproapelui... Cum poate această religie să se împace cu ideea de a comite omucidere în masă bazat pe criterii selective. La fel ca în cazul Holocaustului, ce îi împiedică atunci să pună după gard alte categorii de oameni pe care ei îi consideră păcătoși, pasibili cu moartea?

O selecție din Deuteronom, aceeași carte care condamnă și homosexualitatea? Fetele care și-au început viața sexuală trebuie omorâte cu pietre. Copilul nelegitim nu are voie în Biserică până la a zecea generație. Bărbații care își urăsc nevestele trebuie castrați. Sculptorii și gravorii sunt blestemați. Dacă fratele, nevasta, copilul tău sau chiar un prieten vor să își schimbe religia, ucide-i. Un fiu rebel și încăpățânat poate fi ucis cu pietre de către bătrânii cetății... În fine. Este cineva care nu s-a găsit pe listă?

E una să ai o doctrină, și alta să fii fanatic.

2 comments:

  1. nu ai dreptate.
    multele din ultima parte a discursului tau le-ai inventat. restul ai exagerat. fii raspunzatoare.

    ReplyDelete
  2. nu sunt inventate, sunt din Deuteronom. Citatele în limba română de mai jos sunt din Biblia Ortodoxă, cele în engleză din versiunea King James a Bibliei.

    Cap 13
    6. De te va îndemna în taină fratele tău, fiul tatălui tău, sau fiul mamei tale, sau fiul tău, sau fiica ta, sau femeia de la sânul tău, sau prietenul tău care este pentru tine ca sufletul tău, zicând: Haidem să slujim altor dumnezei, pe care tu şi părinţii tăi nu i-aţi ştiut,
    7. Dumnezeilor acelor popoare, care locuiesc împrejurul tău, aproape sau departe de tine, de la un capăt până la celălalt al pământului,
    8. Să nu te învoieşti cu ei, nici să-i asculţi; să nu-i cruţe ochii tăi, să nu-ţi fie milă de ei, nici să-i ascunzi;
    9. Ci ucide-i; mâna ta să fie înaintea tuturor asupra lor, ca să-i ucidă, şi apoi să urmeze mâinile a tot poporul.

    Cap 21
    18. De va avea cineva fecior rău şi nesupus, care nu ascultă de vorba tatălui său şi de vorba mamei sale şi aceştia l-au pedepsit, dar el tot nu-i ascultă,
    19. Să-l ia tatăl lui şi mama lui şi să-l ducă la bătrânii cetăţii lor şi la poarta acelei cetăţi şi către preoţii cetăţii lor să zică:
    20. Acest fiu al nostru este rău şi neascultător, nu ascultă de Cuvântul nostru şi este lacom şi beţiv".
    21. Atunci toţi oamenii cetăţii lui să-l ucidă cu pietre şi să-l omoare. Şi aşa să stârpeşti răul din mijlocul tău şi toţi Israeliţii vor auzi şi se vor teme.

    Cap 22

    20. Iar dacă cele spuse vor fi adevărate şi nu se va găsi feciorie la fată,
    21. Atunci fata să fie adusă la uşa casei tatălui ei şi locuitorii cetăţii ei să o ucidă cu pietre şi să o omoare, pentru că a făcut lucru de ruşine în Israel, desfrânându-se în casa tatălui său. Şi aşa să stârpeşti răul din mijlocul tău.

    Cap 23
    2. A bastard shall not enter into the congregation of the LORD; even to his tenth generation shall he not enter into the congregation of the LORD.
    în română sună puțin diferit:
    2. Fiul femeii desfrânate să nu intre în obştea Domnului.
    3. Amonitul şi Moabitul să nu intre în obştea Domnului; nici al zecelea neam al lor în veci să nu intre în obştea Domnului,

    Cap 27
    15. Blestemat să fie cel ce va face idol cioplit sau turnat, lucru de mână de meşter şi urâciune înaintea Domnului şi-l va pune la loc tainic! La aceasta tot poporul să răspundă şi să zică: Amin!

    într-adevăr recunosc că am interpretat greșit partea cu castrarea. Acolo era pedeapsă, nu castrare. M-a indus în eroare cuvântul “chastise”. Îmi asum greșeala.

    ReplyDelete