Kindle și ce se poate citi pe el


Mi-am cumpărat zilele trecute un Kindle, în urma unor prelungi economii și gânduri. Am făcut-o pentru că mă așteptam să îmi fie util la școală, dar să mă ajute și să revin la bunele obiceiuri cu beletristica. Și așteptările mele au fost împlinite, ba chiar depășite de jucăria pe care o butonez de vreo 2 zile încoace.

Ce e așa special la Kindle? În primul rând, raportul calitate-preț e grozav. Ecranul nu obosește ochii deloc, pentru că tehnologia E-Ink imită aproape perfect hârtia (prima dată când am văzut un astfel de ecran mă gândeam că e o hârtie pusă deasupra) și nu are iluminare din spate. Consumul bateriei e infim, pentru că are loc doar atunci când se schimbă paginile, nu și în timp ce pagina rămâne afișată. Formatele specifice pentru e-books sunt ideale, dar și pdf-urile se pot afișa per se, sau converti folosind Calibre, un soft care, nu numai transferă și convertește cărți, dar se ocupă și cu trasmiterea feed-urilor RSS pe Kindle. Drept urmare, m-am abonat la câteva site-uri de știri, bloguri și reviste pe care înainte efectiv nu aveam când să stau după ele pe calculator să le citesc. Îmi vine să îmi smulg părul din cap când mă gândesc ce puțin sunt la curent cu ce se întâmplă pe lumea asta și câte am putut afla din câteva articole.

Cu ocazia asta, țin să precizez și câteva surse bune de presă online mai puțin cunoscute peste care am dat din absolută întâmplare: Science Focus, Think Progress și blogul Coding Horror. Science Focus e una dintre cele mai bune reviste din domeniu pe care le-am deschis vreodată. Conținutul îmi pare mult mai dens și mai interesant decât la mai-cunoscutele Descoperă sau Știință și Tehnică (a nu se înțelege de aici că am ceva împotriva celor două, dimpotrivă...), având inclusiv o rubrică de întrebări trăznite, în genul “Cât de rapid ar trebui să alerg ca să calc pe apă?”, sau “De ce este căscatul contagios?” Think Progress e un site mai pe gustul meu nou-format pentru problemele politice, sociale, judiciare ș.a. ale americanilor (pentru că, să fim sinceri, la noi nu există discuții pe aceste teme care să nu dea în derizoriu, în can-can, sau în nesimțire). Iar Coding Horror e ceva simpatic, inteligent și bine scris, pentru programatori și nu numai. Dar în special pentru programatori.

2 comments:

  1. Daca tot iti plac site-uri d-astea, sigur you'll be into: http://arstechnica.com/

    ReplyDelete
  2. mersi, Ionuț :D pare foarte interesant site-ul. O să îl adauc printre feedurile zilnice!

    ReplyDelete