O problemă de valori

Am dat azi dimineaţă peste începutul unui reality show despre modelling de pe Discovery Channel. Ceva cu Petra Nemcova şi 6 modele care tot ceea ce îşi doresc este un contract cu agenţia Next (Credeţi că e acelaşi Next care te ia de pe stradă şi îţi cere 50 de RON ca să-ţi pună pozele pe net şi promit să te contacteze ulterior pentru o carieră în modelling? Pentru că eu nu cred.)

În fine, era printre cele 6 norocoase un tipă slabă cât un ţâr, cu o faţă superbă. Problema era la corp. Se pare că tipa, care era cam cât jumătate din mine, are nevoie de 85-89 de ţenti peste şolduri ca să fie perfectă şi superiorii au trimis-o iute la o tură de slăbit cu un antrenor de aerobic. Asta era destul cât să mă revolte dar, în mod surprinzător, nu asta vreu să comentez.

Ceea ce mi s-a părut interesant a fost cum una dintre celelalte fete încerca să le convingă pe restul, în absenţa slăbuţei cu pricina, că slujba de modelling este perfectă. Aşadar, poate că trimiterea acelei colege perfecte la aerobic pentru a deveni şi mai perfectă nu este atât de crudă precum pare.

Modellingul este singura slujbă unde eşti plătit ca să ai grijă de tine, să mănânci sănătos şi să arăţi bine, pe când în lume sunt atâţia oameni plătiţi prost, supraponderali şi care nu au timp să se îngrijească, încheie tipa

Aici intervine problema de valori. Aici este unde eu şi modela de faţă de diferenţiem. Uite că dacă idealul ei în viaţă este să se înfometeze şi să facă execiţii de slăbit până ajunge la 85 de centimetri pe şolduri, doar pentru că e plătită bine, idealul meu este ca, în viitor, să îmi placă ceea ce fac. Chiar dacă voi fi grasă, urâtă şi neîngrijită, cum presupune domnişoara de faţă, măcar să fiu împlinită. Să am o slujbă creativă, nu una în care să se zgâiască oamenii la mine doar pentru fizic.

Nu mi-aş dori să fiu model. Puteţi spune că sunt ipocrită, că orice fată şi-ar dori să fie model*, doar că majoritatea nu arată destul de bine încât să aibă această şansă, dar ia uitaţi-vă puţin la feţele lor într-un reality show precum cel de pe Discovery, la feţele lor în afara podiumului, şi cum încearcă ele să se convingă că cei care le înfometează le vor binele.

Ce-ar fi să începem să ne îngrijim şi intelectualo-spiritual, nu numai fizic? Există Pilates pentru minte şi suflet? Sau astea nu trebuie să ajungă şi ele la dimensiuni standard?

----
* e drept că m-am visat la viaţa mea cântăreaţă, designer vestimentar şi prezentatoare tv. Doar am avut şi eu copilărie... şi încă o am, din punct de vedere legal, până în ianuarie.

2 comments:

  1. daca o modeala are 85 in talie, si bunica-mea poate participa... no hard feelings dar concentreaza-te si pe calitate decat pe cantitate sau pe hilar.
    celebune

    ReplyDelete
  2. scuze, am corectat. intradevar era vorba despre solduri si nu despre talie...

    ReplyDelete