Blog challenge - Day 21: Un show

În ziua cu numărul 21, sunt provocată să vă scriu despre unul dintre show-urile mele preferate. Trebuie să recunosc că am stat puțin pe gânduri, ca să aleg un serial atât reprezentativ, cât și interesant, la care să îi fac reclamă astăzi. Așa că am poposit cu gândul, într-un final, la un serial cu care i-am molipsit pe vreo 2-3 colegi de liceu în trecut și despre care nu am mai vorbit de multă vreme. E vorba de Penn&Teller: Bullshit!, un serial care ridiculizaează șarlatania, credulitatea și prostia de peste tot, fără să se ferească de cuvinte... colorate. Mai exact, ceea ce fac ei este ca, în fiecare episod, să expună adevărul despre diverse fenomene, în majoritatea lor extra-senzoriale, și să combată lipsa de raționalitate legată de subiectul respectiv.

Penn și Teller aduc multe exemple pentru a-și susține ideile. Dincolo de modul inedit în care o fac, prin folosirea umorului și analogii de tot felul, punctul lor de vedere este valid și foarte bine construit. Cu teme variind de la vorbitul cu morții, la extratereștrii și terapie cu magneți, până la imigranți ilegali și exorcism, pur și simplu nu te poți plictisi la episoadele lor. Și apropo de imigranți, ca să vă dau un mic spoiler, vor angaja imigranți ilegali ca să construiască un zid ca între Statele Unite și Mexic, iar apoi să îl treacă, pentru a dovedi că întreg zidul stă acolo degeaba. Într-un alt episod (deși nu mai îmi amintesc dacă era cel cu Protecția Mediului sau cel cu apa îmbuteliată), vor convinge o grămadă de oameni să semneze o petiție împotriva dihidrogenului oxigenat (sper că am tradus cum trebuie), pentru că se folosește la centrale nucleare și provoacă urinare. Da, da, chiar au convins oamenii să semneze pentru interzicerea apei...

Vă las cu o secvență de medicină alternativă și sunt convinsă că dacă vă uitați la primele 2-3 episoade, o să vă uitați la tot serialul.