Fosforescenţă

După cum am mai zis, de fiecare dată când îmi arunc ochii pe ecranul unui televizor, simt că îmi scade coeficientul de inteligenţă cu cel puţin un punct pe minut. Aşa s-a întâmplat şi acum câteva zile, când televizorul de la ai mei mergea pe motiv de zgomot de fond şi nimic altceva. Desigur, asta până când retina mi-a fost irecuperabil violată de imaginea Oanei şi lui Viorel Lis, costumaţi ca Morticia şi Uncle Fester din familia Addams. Mi-am întors atenţia spre ecran în dorinţa ca imaginea să nu fie adevărată. Să fie în Photoshop, să fie chiar familia Addams, sau să am eu halucinaţii.

Cu atenţia astfel îndreptată spre televizor, am urmărit încheierea unei sublime emisiuni Happy Hour, ce s-a desfăşurat în acordurile melodioase ale vocii fostei soliste de la DJ Project, care acum e singură şi englezită şi are două animatoare. Ei bine, dincolo de faptul că mi se pare superfluu să aduci animatoare la o piesă lentă, am de făcut câteva remarci despre compoziţia cinematică a show-ului.

Cele două pupeze, luate din plan larg, sunt îmbrăcate cu un gen de costum de baie auriu cu două petece albe între chiloţi şi sutien. Au cizme. Camera se apropie frumos şi ia în prim plan tocurile, apoi urca spre picioare. Nici un pic de celulită la vedere, nicio aluniţă, niciun fir de păr răzleţ, nicio picătură de imperfecţiune. Camera urcă spre şolduri, apoi spre talie. Până şi eu sunt tentată să apreciez că sunt chiar bune fetele. Intră apoi în imagine două perechi de airbaguri ca merele, poate puţin cam mari dar cine sunt eu să judec? Prim-planul glisează lin spre gât, apoi eşuează lamentabil, în sensul că, în loc să se oprească, îmi dă imaginea unor gagicuţe tencuite de în asemenea hal încât aluniţele pe faţă erau de culoarea pielii, cu părul ars de atâta peroxid şi întins cu placa şi cu rujul ăla infect pe care îl poartă mereu piţipoancele.

Promit că rujul roz fosforescent mi se pare cea mai groaznică invenţie în materie de modă din toate timpurile. Mie îmi place foarte mult birotica şi, între articolele mele preferate, sunt markerele de evidenţiere (highlighters) de culori fosforescente, galbene, portocalii sau chiar roz. Şi am o bănuială destul de solidă că rujul face parte din aceeaşi gamă, de evidenţiere a elementelor esenţiale... Sunt prea subtilă?