La mulți ani?

Mi se pare mie sau e puțin morbid să urezi "La mulți ani!" persoanelor cu nume derivate din Maria, cu ocazia sărbătorii de Adormirea Maicii Domnului? La fel (din proprie experiență) e și pentru Ion, Ioana, Ionel și alți ioni pozitivi și negativi, cărora li se urează de bine cu ocazia... Tăierii Capului Sfântului Ioan Botezătorul. Adică mie mi se încrețește stomacul numai când mă gândesc la icoana aia cu capul însângerat pe o tipsie. De ce ar vrea cineva să mă tragă de urechi și să îmi spună "La mulți ani!" pentru că acum 2000 de ani un bețiv, o c*rva dansatoare iscusită și mă-sa au reușit să taie capul unui om și să îl pună pe o tavă în mijlocul unui ospăț, ca element de decor central? De ce?

Atât pentru Maria, cât și pentru Ion, mai există câte o sărbătoare mai puțin morbidă. Vă rog frumos, folosiți acel prilej pentru a face urări de bine. Pentru Ioana e în 7 ianuarie.

PS: Nimeni nu lucrează astăzi. Nici la stat, nici la privat. Ăștia ar sărbători orice.